Elektrotermička konverzija energije (ETF EEI ETKE 3630) |
|
Opšte informacije |
|
Naziv kursa | Elektrotermička konverzija energije |
Oznaka (šifra) predmeta | ETF EEI ETKE 3630 |
Studij | ETF-B |
Odsjek | Elektroenergetika |
Godina | 3 |
Semestar | 6 |
Tip | Izborni |
ECTS | 2.5 |
Ukupno sati nastave | 30 |
Sati predavanja | 30 |
Sati vježbi | 0 |
Sati tutorijala | 0 |
Cilj kursa - Znanje i vještine koje treba postići student |
|
Cilj kursa je studentima dati osnovna znanja koja se odnose na jednu od baznih primjena električne enegrije – njezina pretvorba u toplotnu energiju. Osim pitanja koja se odnose na primjenu elektrotemije u industriji (elektrolučne i elektroindukcione peći) kurs tretira i pitanja njezine primjene u uređajima za zagrijavanje (indukcione peći, otpornici, mikrovalne peći). |
|
Program |
|
1.Opća pitanja – tehnoekonomska usporedba između tradicionalnih i suvremenih načina (električne peći) proizvodnje čelika 2.Elektrolučne peći (osnovne relacije, kružni dijagram, karakteristike i optimizacija funkcioniranja, dispozicija vodiča za napajanje, regulacija) 3.Indukcione peći (peći koje koriste nisku frekvencu napona napajanja i magnetni krug, problem uravnoteženja monofaznih opterećenja – SCOTTOV spoj, električki aspekt ponašanja peći, peći koje koriste nisku i srednju frekvencu izvora napajanja bez magnetne jezgre) 4.Uređaji za zagrijavanje koji koriste indukcioni princip 5.Uređaji za zagrijavanje koji koriste otpornike 6.Uređaji za zagrijavanje koji koriste dielektričke gubitke 7.Mikrovalne peći (princip rada, konstrukcija, pitanja vezana za sigurnost i utjecaj na zdravlje) |
|
Literatura |
|
Obavezna | 1.Bilješke i slajdovi s predavanja (moći će se preuzeti na WEB site-u Fakulteta). |
Preporučena | ... |
Didaktičke metode |
|
Kurs se provodi kroz direktna predavanja u auli (30 sati), pri čemu je svaka od tema kojese obrađuju popraćena demonstracijama praktičnih primjera uz primjenu multimedijalne podrške. |
|
Način provjere znanja |
|
Predviđen je samo usmeni ispit koji se sastoji iz prethodne diskusije seminarskog rada pripremljenog od strane studenta; predmet ovog rada je jedna od tema koju obrađuje kurs. Nakon toga student odgovara na druga dva pitanja koja se tiču preostalih tema što ih obrađuje kurs. |
|
Napomene |
|