Informacioni sistemi (ETF RIO IS 3560) |
|
Opšte informacije |
|
Naziv kursa | Informacioni sistemi |
Oznaka (šifra) predmeta | ETF RIO IS 3560 |
Studij | ETF-B |
Odsjek | Računarstvo i informatika |
Godina | 3 |
Semestar | 5 |
Tip | Obavezni |
ECTS | 5.5 |
Ukupno sati nastave | 60 |
Sati predavanja | 38 |
Sati vježbi | 11 |
Sati tutorijala | 11 |
Cilj kursa - Znanje i vještine koje treba postići student |
|
Ovaj predmet, kao nadgradnja predmeta "Osnove informacionih sistema", nudi detaljan uvid u sveukupan proces projektovanja informacionih sistema. Kurs stavlja naglasak na holistički pristup uvođenju organizacijskih promjena i na metode specificiranja i dizajna informacionih sistema unutar okvira koji korisničke zahtjeve posmatra fundamentalnim za razvoj informacionog sistema. Dodatno, cilj kursa je i istraživanje koncepata i tehnika povezanih sa širim kontekstom razvoja informacionih sistema, uključujući diferencijaciju tretiranja produkata i procesa inženjeringa informacionih sistema. |
|
Program |
|
1.Razvoj informacionih sistema. 2.Razumijevanje korisne, informaciono intenzivne aktivnosti sa sistemski orjentiranog aspekta. Uloga razvoja informacionog sistema u širem kontekstu informacionog menadžmenta. Proces razvoja informacionih sistema. Metode tehnike i alati razvoja informacionih sistema. Agilne razvojne metode. Korisnički orjentirano prikupljanje i analiza zahtjeva (Use Case; UML). 3.Projektovanje informacionih sistema. 4.Vrijednost abstrakcije i korištenje modela za razumijevanje i prezentovanje sistema i podataka. Strategije dizajna. Modeliranje i reinženjering poslovnih procesa: Workflow i DFD dijagrami. Integracijski sistemi (ERP - Enterprise Resource Planning). 5.Konceptualni dizajn arhitekture informacionog sistema. Konceptualni dizajn podataka i entity-relationship model. Logički relacioni dizajn. Dizajn logike sistema i tehnike modeliranja logike sistema. Modeliranje interfejsa. Konekcija čovjek-mašina. Transakcioni servisi i audit trail koncept. 6.Arhitekture baza podataka. Transakcijski servisi. Audit trail koncept. Data Warehousing, Data Mart i OLAP (Online Analytical Processing). Data mining. 7.Širi kontekst razvoja informacionih sistema. 8.Softverski i sistemski inženjering. Proces razvoja informacionog sistema. Proces poboljšavanja infromacionog sistema. Prototajping. CASE alati. Ekonomija informacionog sistema. 9.Vođenje procesa razvoja informacionih sistema. Upravljanje projektima razvoja informacionih sistema (model i faze projekta, osnovni koncepti upravljanja projektima, aktivnosti i tehnike za upravljanje softverskim projektima, komunikacija i vođenje, menadžment rizika). |
|
Literatura |
|
Obavezna | 1.Bilješke i slajdovi s predavanja (moći će se preuzeti na WEB siteu Fakulteta); 2.Whitten, L.J., Bentley D.L., and Dittman C.K, Systems Analysis and Design Methods, Irwin/McGraw-Hill, 6th Bk&Cdr edition, 2003; 3.Cockburn A., Agile Software Development, Addison-Wesley Professional, 2001; |
Preporučena | 1.Meredith R. J., and Mantel S.J., Project Management: A Managerial Approach, John Wiley & Sons, 2000; 2.Kimball R., and Ross M., The Data Warehouse Toolkit: The Complete Guide to Dimensional Modeling (Second Edition), Wiley, 2002. |
Didaktičke metode |
|
Teorijski dio kursa se provodi kroz predavanja na kojima se prezentiraju bazni koncepti. Težište kursa je na tutorijalu kroz koji studenti praktično primjenjuju koncepte obrađene na predavanjima. Studenti su podijeljeni u manje grupe od kojih svaka obrađuje neki konkretan primjer u nekom konkretnom organizacijskom kontekstu. Tok teorijske obrade na predavanjima određenih tema vezanih za razvoj informacionih sistema praćen je direktnom aplikacijom tih saznanja na konkretan primjer kojeg obrađuje svaka od grupa. Studenti apliciraju nova saznanja na svoje primjere u formi zadaća koje se rade kući, kroz konsultacije sa tutorom/asistentom i u laboratoriji. |
|
Način provjere znanja |
|
Tokom trajanja kursa student prikuplja bodove prema slijedećem sistemu: prisustvo satima predavanja, vježbi i tutorijala: 10 bodova, student koji više od tri puta izostane s predavanja,vježbi i/ili tutorijala ne može ostvariti bodove po ovoj osnovi; izrada domaćih zadaća: maksimalno 10 bodova; predviđena je izrada od 5 do 10 domaćih zadaća ravnomjerno raspoređenih tokom semestra; parcijalni ispiti: dva pismena parcijalna ispita, pri čemu svaki pozitivno ocijenjen parcijalni ispit donosi 20 bodova; Student koji je tokom trajanja semestra ostvario manje od 20 bodova ponovno upisuje ovaj kurs. Student koji je tokom trajanja semestra ostvario 40 i više bodova pristupa usmenom završnom ispitu; ovaj ispit sastoji se iz diskusije zadataka s parcijalnih ispita, domaćih zadaća i odgovora na jednostavna pitanja koja se odnose na teme kursa. Usmeni završni ispit donosi maksimalno 40 bodova. Da bi postigao pozitivnu završnu ocjenu, student na ovom ispitu mora ostvariti minimalno 20 bodova. Student koji ne ostvari ovaj minimum pristupa usmenom dijelu popravnog ispita. Student koji je tokom trajanja semestra ostvario 20 i više bodova, a manje od 40 bodova, pristupa popravnom ispitu. Popravni ispit struktuiran je na slijedeći način: pismeni dio koji je struktuiran na isti način kao i pismeni parcijalni ispit; u okviru ovog ispita student polaže zadatke iz tema za koje nije postigao prolaznu ocjenu (10 i više bodova) polažući parcijalne pismene ispite, usmeni dio koji je struktuiran na isti način kao usmeni dio završnog ispita. Usmenom dijelu popravnog ispita može pristupiti student koji je nakon polaganja pismenog dijela popravnog ispita uspio stvariti ukupan skor od 40 i više bodova; ovaj skor sastoji se od bodova ostvarenih kroz: prisustvo nastavi, izradu domaćih zadaća, polaganje parcijalnih sipita i polaganje pismenog dijela popravnog ispita. Usmeni popravni ispit donosi maksimalno 40 bodova. Da bi postigao pozitivnu završnu ocjenu student na ovom ispitu mora ostvariti minimalno 20 bodova. Student koji ne ostvari ovaj minimum ponovno upisuje ovaj kurs. |
|
Napomene |
|