Kanalno kodiranje (ETF TKO KK 3560) |
|
Opšte informacije |
|
Naziv kursa | Kanalno kodiranje |
Oznaka (šifra) predmeta | ETF TKO KK 3560 |
Studij | ETF-B |
Odsjek | Telekomunikacije |
Godina | 3 |
Semestar | 5 |
Tip | Obavezni |
ECTS | 5 |
Ukupno sati nastave | 60 |
Sati predavanja | 39 |
Sati vježbi | 14 |
Sati tutorijala | 7 |
Cilj kursa - Znanje i vještine koje treba postići student |
|
Kurs ima za cilj studentima prezentirati osnovne pojmove iz kanalnog kodiranja, kao i postupke za njihovo tretiranje pomoću matematičkih formalizama. Studenti trebaju postići znanja vezana za znanstvenu metodologiju uočavanja grešaka u prenosu informacija, kao i otklanjanja tih uočenih grešaka postupkom ranog otklanjanja grešaka, dakle bez ponovnog slanja takvih informacija, kroz prenosni medij. |
|
Program |
|
1.Uvod u kodiranje sa ispravljanjem grešaka unaprijed. Binarni blok kodovi.. 2.Linearni binarni blok kodovi-osnovni pojmovi (Hamming-ovo rastojanje, Hamming-ova težina, Hamming-ovi kodovi, polinomijalni kodovi, CRC kodovi) 3.Sindromno dekodovanje linearnih binarnih blok kodova. Dekodiranje sa maksimizacijom metrike. 4.Kodovi sa strukturom stabla. Trelis kodovi. Binarni konvolucioni kodovi, konstrukcija, karakteristike, sistemki konvolucioni kodovi, Viterbi-jev algoritam dekodovanja, tvrdo i meko odlučivanje. 5.Teorija polja Galois, osobine i metode konstrukcije tih polja. 6.Linearni blok kodovi bazirani na poljima Galois (RS kod i BCH kod, algotitmi kodiranja i dekodiranja). 7.Kodovi za otklanjanje paketskih grešaka. 8.Primjeri primjene kanalnog kodiranja. Aktuelni pravci razvoja kanalnog kodiranja |
|
Literatura |
|
Obavezna | 1.Bilješke i slajdovi s predavanja (moći će se preuzeti na WEB siteu Fakulteta); 2.N Behlilović: Kanalno kodiranje, knjiga u pripremi 3.Pretzel: Error-Correcting Codes and Finite Fields, Oxford University Press 1992 |
Preporučena | 1.R Lidl, H Niederreiter: Introduction to finite fields and their applications, Cambridge University Press,1994 2.S G Wilson: Digital Modulation and Coding, Prentice Hall,1996 |
Didaktičke metode |
|
Kurs se izvodi kroz direktna predavanja u auli. Predavanja su praćena izradom zadataka od strane nastavnika, s ciljem da studenti ovladaju instrumentima metodama uvedenim tokom predavanja. Kroz tutorijal u okviru kojega su studenti praćeni i vođeni od strane tutora, rješavaju se i drugi primjeri i ispitni zadaci, tako da se već tokom izvođenja programa može stalno provjeravati dostignuti stupanj pripremljenosti studenta za polaganje završnog ispita. U okviru laboratorijskih vježbi studenti se upoznaju sa osnovnim karakteristikama softverskih rješenja pri kanalnom kodiranju. |
|
Način provjere znanja |
|
Tokom trajanja kursa student prikuplja bodove prema slijedećem sistemu: prisustvo satima predavanja, tutoriala i vježbi: donosi 10 bodova, pri čemu student koji više od tri puta izostane s predavanja i/ili tutoriala i vježbi, ne može ostvariti bodove po ovoj osnovi; izrada domaćih zadaća i laboratorijskih vježbi donosi maksimalno 10 bodova; predviđena je izrada 5 domaćih zadaća ravnomjerno raspoređenih tokom semestra; parcijalni ispiti: dva pismena parcijalna ispita, pri čemu svaki pozitivno ocijenjen parcijalni ispit, donosi do 20 bodova; Parcijalni ispit koji traje 90 minuta i struktuiran je na slijedeći način: odgovori na jednostavna pitanja čiji je cilj provjeriti da li student vlada osnovnim teorijskim znanjima; student koji tačno odgovori na sva postavljena pitanja ostvaruje 5 bodova, rješavanje jednog zadatka sa otvorenim odgovorom, tačno rješavanje ovog zadatka donosi 10 bodova, rješavanje zadataka za koji je dato više odgovora, od kojih je jedan tačan; student koji tačno odgovori na sve ovakve postavljene zadatke, ostvaruje 5 bodova Student koji je tokom trajanja semestra, ostvario manje od 20 bodova, ponovo upisuje ovaj kurs Student koji je tokom trajanja semestra ostvario 40 i više bodova, pristupa usmenom završnom ispitu; ovaj ispit se sastoji iz diskusije zadataka s parcijalnih ispita i domaćih zadaća, te odgovora na jednostavna pitanja koja se odnose na teme obrađene unutar kursa. Usmeni završni ispit može donijeti maksimalno 40 bodova. Da bi student postigao pozitivnu zvršnu ocjenu, on na ovom ispitu mora ostvariti minimalno 20 bodova. Student koji ne ostvari ovaj minimalni broj bodova, pristupa usmenom popravnom ispitu. Student koji je tokom trajanja semestra ostvario 20 i više bodova, a manje od 40 bodova, obavezno pristupa popravnom ispitu. Popravni ispit struktuiran je na sljedeći način: pismeni dio, koji je struktuiran na isti način kao i pismeni parcijalni ispit; u okviru ovog ispita student polaže zadatke iz tema za koje nije postigao prolaznu ocjenu (10 i više bodova) tokom polaganja parcijalnih ispita. usmeni dio koji je struktuiran na isti način kao i usmeni dio završnog ispita. Usmenom dijelu popravnog ispita, može pristupiti student koji je nakon pismenog dijela popravnog ispita uspio ostvariti ukupan skor od 40 i više bodova; ovaj skor se sastoji od bodova ostvarenih po osnovu prisustva nastavi, izradi domaćih zadaća, polaganja parcijalnog ispita koji je urađen pozitivno i polaganja pismenog dijela popravnog ispita. Usmeni popravni ispit može donijeti maksimalno 40 bodova. Da bi student postigao pozitivnu zvršnu ocjenu, on na ovom ispitu mora ostvariti minimalno 20 bodova. Student koji ne ostvari ovaj minimalni broj bodova, ponovo upisuje ovaj kurs. |
|
Napomene |
|
Prilikom polaganja pismenog ispita, student može koristiti od strane nastavnika pripremljenu listu formula koje mogu biti od koristi prilikom rješavanja zadataka. Nije dozvoljeno korištenje drugih bilješki, knjiga, mobilnih telefona niti drugih elektronskih pomagala, osim džepnog elektronskog kalkulatora. Zadaci koje student treba riješiti na ispitu su istog tipa kao oni rješavani tokom izvođenja predavanja i tutorijala. |