Nove generacije mreža i usluga (ETF TKI NGM 3660) |
|
Opšte informacije |
|
Naziv kursa | Nove generacije mreža i usluga |
Oznaka (šifra) predmeta | ETF TKI NGM 3660 |
Studij | ETF-B |
Odsjek | Telekomunikacije |
Godina | 3 |
Semestar | 5 |
Tip | Izborni |
ECTS | 5 |
Ukupno sati nastave | 55 |
Sati predavanja | 35 |
Sati vježbi | 6 |
Sati tutorijala | 14 |
Cilj kursa - Znanje i vještine koje treba postići student |
|
Studenti stiču teorijska i praktična znanja iz oblasti Novih generacija mreža i usluga - strukture, protokola i dr. potrebnih za projektiranja, instalacije i održavanja novih mreža, uslužnih platformi i dr . Teorijska znanja, sa programskom strukturom iskazanom u narednoj cjelini – Program, studenti stiču na predavanjima. Praktična znanja studenti stiču na dva načina: putem posjeta/vježbi telecom kompaniji i UISP-u te putem Laboratorijskih vježbi. Putem vježbi u Telecom kompaniji studenti stiču spoznaje o koracima praktične realizacije koncepta Nove generacije mreža, a kod Udruženih Internet servis provajdera o zahtjevima usluga na mreže, saobraćaju, biznis modelima itd. Kroz Laboratorijske vježbe, bazirane na korišćenju MATLAB programskih paketa, studenti stiču praktična znanja iz odvijanja signalizacijskih procesa, interfejsnog povezivanja i dr. |
|
Program |
|
1.Tipovi i karakteristike TK mreža. 2.Osnovne aktivnosti u lancu TK mreža – pristup, komutacija/rutiranje, transmisija, upravljanje. 3.Slojevita struktura mreža – pristupni, konektiviti i kontrolni sloj. Struktura mreža tranzicijskog karaktera – na putu ka Univerzalnoj mreži. Elementi mreža tranzicijske i slojevite strukture. 4.Inteligentne i virtualne mreže. 5.Širokopojasne pristupne fiksne - wireline i wireless mreže. 6.Integralne/podatkovne mobilne mreže. IP VPN, VPN MPLS i GMPLS mreže. 7.Sigurnosni aspekt mreža. 8.Konvergencija i integracija mreža. Elementi konvergentnih i integriranih mreža – gateway-i, softswitcher-i, medija serveri i dr. Komunikacijski, kontrolni i signalizacijski protokoli. 9.Zahtjevi korisnika za uslugama – pristupnost, propusnost i povećanje istih. Nove, atributne usluge – širokopojasne, interaktivne, multiedijalne, inteligentne i mobilne. 10.Zahtjevi usluga na mreže. Mrežni servisi IP bazirani. Video i multimedijalne usluge. Broadcast i interaktivne usluge. E-tip on-line servisi. Integracija usluga/servisa. 11.Uslužne platforme. Novi biznis modeli te modeli i sistemi naplate sadržaja, QoS, korisnički SLA ugovori i dr . 12.Upravljanje fiksnim i mobilnim te integriranim mrežama– konfiguracija, performanse, kvarovi i dr. Protokol SNMP i dr. 13.Razvoj i planiranje NGN mreža i usluga – modeli, metodi, optimizacija. |
|
Literatura |
|
Obavezna | 1.Bilješke i slajdovi s predavanja (moći će se preuzeti na WEB siteu Fakulteta); 2.E. Hatunić: Nova generacija mreža i usluga, BH TEL, Sarajevo 2003 3.A. Tanenbaum: Computer Networks, Prentice-Hall, 2004 |
Preporučena | 1.B. Sklar, S. Y. Liao, DigitalCommunications – Fundamentals and Applications, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ 1988 2.Dokumentacija proizvođača opreme Siemensa, Ericssoma i dr. |
Didaktičke metode |
|
Predavanja izvodi nastavnik i praćena su rješavanjem karakterističnih zadataka iz odgovarajuće oblasti (39 sati) na način koji omogućava da studenti ovladaju znanjima i vještinama koje treba postići u okviru ovoga kursa. Kroz tutorijal (14 sati), u okviru kojega su studenti praćeni i vođeni od strane tutora, rješavaju se i drugi zadaci, uključujući i ispitne, tako da studenti što potpunije ovladaju metodologijom i tehnikom primjene naučene teorije. U okviru vježbi (7 sati) studenti samostalno simuliraju i analiziraju segmente signalizacijskih tokova i interfejsnog povezivanja elemenata NGN-a (Laboratorijske vježbe), odnosno stiču osnovne spoznaje o izgradnji i funkcioniranju NGN mreže i uspostavljanju visokovrijednih, atributnih, usluga (posjeta/vježbe u Telecom kompaniji i UISP-u). |
|
Način provjere znanja |
|
Tokom trajanja kursa student prikuplja bodove prema slijedećem sistemu: prisustvo satima predavanja i tutorijala: 10 bodova, student koji više od tri puta izostane s predavanja i/ili tutorijala ne može ostvariti bodove po ovoj osnovi; izrada domaćih zadaća: maksimalno 10 bodova; predviđena je izrada od 5 do 10 domaćih zadaća ravnomjerno raspoređenih tokom semestra; parcijalni ispiti: dva pismena parcijalna ispita, pri čemu svaki pozitivno ocijenjen parcijalni ispit donosi 20 bodova; Parcijalni ispit traje 90 minuta i struktuiran je na slijedeći način: odgovori na jednostavna pitanja čiji je cilj provjeriti da li student vlada osnovnim teorijskim znanjima; student koji tačno odgovori na sva postavljena pitanja ostvaruje 5 bodova; rješavanje zadataka za koje je unaprijed dato više odgovora od kojih je jedan tačan; student koji tačno odgovori na sve postavljene zadatke ostvaruje 5 bodova; rješavanje jednog zadatka s otvorenim odgovorom; tačno urađen zadatak donosi 10 bodova. Student koji je tokom trajanja semestra ostvario manje od 20 bodova ponovno upisuje ovaj kurs. Student koji je tokom trajanja semestra ostvario 40 i više bodova pristupa usmenom završnom ispitu; ovaj ispit sastoji se iz diskusije zadataka s parcijalnih ispita, domaćih zadaća i odgovora na jednostavna pitanja koja se odnose na teme kursa. Usmeni završni ispit donosi maksimalno 40 bodova. Da bi postigao pozitivnu završnu ocjenu, student na ovom ispitu mora ostvariti minimalno 20 bodova. Student koji ne ostvari ovaj minimum pristupa usmenom dijelu popravnog ispita. Student koji je tokom trajanja semestra ostvario 20 i više bodova, a manje od 40 bodova, pristupa popravnom ispitu. Popravni ispit struktuiran je na slijedeći način: pismeni dio koji je struktuiran na isti način kao i pismeni parcijalni ispit; u okviru ovog ispita student polaže zadatke iz tema za koje nije postigao prolaznu ocjenu (10 i više bodova) polažući parcijalne pismene ispite, usmeni dio koji je struktuiran na isti način kao usmeni dio završnog ispita. Usmenom dijelu popravnog ispita može pristupiti student koji je nakon polaganja pismenog dijela popravnog ispita uspio ostvariti ukupan skor od 40 i više bodova; ovaj skor sastoji se od bodova ostvarenih kroz: prisustvo nastavi, izradu domaćih zadaća, polaganje parcijalnih ispita i polaganje pismenog dijela popravnog ispita. Usmeni popravni ispit donosi maksimalno 40 bodova. Da bi postigao pozitivnu završnu ocjenu student na ovom ispitu mora ostvariti minimalno 20 bodova. Student koji ne ostvari ovaj minimum ponovno upisuje ovaj kurs. |
|
Napomene |
|
Prilikom polaganja pismenog ispita, student može koristiti od strane nastavnika pripremljenu listu formula koje mogu biti od koristi prilikom rješavanja zadataka. Nije dozvoljeno korištenje drugih bilješki, knjiga, mobilnih telefona niti drugih elektronskih pomagala, osim džepnog elektronskog kalkulatora. Zadaci koje student treba riješiti na ispitu su istog tipa kao oni rješavani tokom izvođenja predavanja i tutorijala. |