Osnove informacionih sistema (ETF RIO OIS 2460) |
|
Opšte informacije |
|
Naziv kursa | Osnove informacionih sistema |
Oznaka (šifra) predmeta | ETF RIO OIS 2460 |
Studij | ETF-B |
Odsjek | Računarstvo i informatika |
Godina | 2 |
Semestar | 4 |
Tip | Obavezni |
ECTS | 5 |
Ukupno sati nastave | 60 |
Sati predavanja | 40 |
Sati vježbi | 10 |
Sati tutorijala | 10 |
Cilj kursa - Znanje i vještine koje treba postići student |
|
Kurs ima za cilj studentima prezentirati osnovne koncepte analize i dizajna informacionih sistema. U tom kontekstu, kurs se bavi definiranjem i deskripcijom osnovnih pojmova i entiteta na kojima se bazira razvoj i izvedba informacionih sistema, kao i ključnim aspektima koji se moraju uvažavati u izučavanju informacionih sistema. Osim ovog, nastavna materija kursa je bazirana na detaljnijem i sveobuhvatnijem uvodu implementacije informacionih tehnologija odnosno integracije iste u poslovne sisteme - organizaciju. | |
Program |
|
1.Poslovni i informacionih sistemi: Organizacijske teorije. Nivoi upravljanja. Spektrum planiranja. Cilj i vizija organizacije, određivanje strateških smjernica. Industrijski i tehnološki trendovi. 2.Poslovno-informaciono planiranje, kategorizacija potencijalnih projekata informacionih sistema, strategija razvoja informacionih sistema. 3.Informacije i informacioni sistemi: Relacije podaci-informacije, obrada podataka, važnost informacija u upravljanju, testiranje informacija; informacije i problemi, ciklus rješavanja problema; karakteristike informacija; informacije i nivoi organizacije; continuum informacionih sistema, sistemi za obradu transakcija, informacioni sistemi za podršku upravljanja, sistemi za podršku odlučivanja i ekspertni sistemi, izvršni informacioni sistemi. 4.Modeliranje i redizajn poslovnih procesa: Horizontalna struktura organizacije. Poslovni procesi. Koncepti reinženjeringa poslovnih procesa (BPR - Business Process Reingeneering). 5.Reprezentacija i modeliranje poslovnih procesa. Dimenzije efikasnosti i performansi. Tehnike i alati za modeliranje poslovnih procesa. Uvod u UML standard. 6.Analiza poslovnih procesa. Kriteriji za analizu poslovnih procesa. Redizajn poslovnih procesa. Kriteriji redizajna procesa. Identifikacija rizika. 7.Informacione tehnologije (IT) kao podrška za poslovne procese. Definicija IT strategije. Uvod u logičku organizaciju integralnih menadžmen informacionih sistema. 8.Upravljanje promjenom. Izgradnja plana promjene. Evaluacija i izbor alternativnih intervencija. 9.Razvoj informacionih sistema: Životni ciklus razvoja informacionih sistema. Pet dimenzija života informacionih sistema. Zašto i kad informacioni sistemi prestaju s radom? Definiranje uspješnosti sistema. 10.Strukturne tehnike i alati za razvoj informacionih sistema. Klase razvojnih alata. Alati dekompozicije, alati toka, matrični alati, alati tranzicije, alati naracije. Smjernice za korištenje razvojnih alata. Hijerarhijski dijagrami, dijagrami toka podataka (Gane-Sarson metodologija). |
|
Literatura |
|
Obavezna | 1.Bilješke i slajdovi s predavanja (moći će se preuzeti na WEB siteu Fakulteta); 2.Merle P. Martin, Analysis and design of business information systems, Macmillan Publishing Company 3.Edward Yourdon, Modern structured analysis, Prentice-Hall International Editions 4.Jeffrey L. Whitten, Lonnie D. Bentley, Instructor's edizion to systems analysis and design methods, Fourth Edition, Irwin/McGraw-Hill |
Preporučena | 1.Fahrudin Oručević, Informacioni sistemi, Analiza, Elektrotehnički fakultet u Sarajevu |
Didaktičke metode |
|
Kurs se provodi kroz teorijska predavanja na kojima se prezentiraju osnovni koncepti aplikacija informacionih tehnologija. Predavanja su podržana nizom praktičnih i empirijskih primjera od strane nastavnika s ciljem da studenti što bolje ovladaju alatima i metodama razvoja informacionih sistema tokom predavanja. Kroz tutorijal se, pod vođenjem i pratnjom tutora, rješavaju i drugi zadaci, uključujući i zadatke s prethodnih ispitnih rokova; ove aktivnosti organizirane su tako da se već tokom izvođenja nastavnog programa kroz domaće zadaće i parcijalne ispite, kontinuirano provjerava stupanj pripremljenosti studenata da ovlada znanjima i vještinama koje treba postići u okviru ovog kursa. |
|
Način provjere znanja |
|
Tokom trajanja kursa student prikuplja bodove prema slijedećem sistemu: - prisustvo satima predavanja, vježbi i tutorijala: 10 bodova, student koji više od tri puta izostane s predavanja,vježbi i/ili tutorijala ne može ostvariti bodove po ovoj osnovi; - izrada domaćih zadaća: maksimalno 10 bodova; predviđena je izrada od 5 do 10 domaćih zadaća ravnomjerno raspoređenih tokom semestra; - parcijalni ispiti: dva pismena parcijalna ispita, pri čemu svaki pozitivno ocijenjen parcijalni ispit donosi 20 bodova; Student koji je tokom trajanja semestra ostvario manje od 20 bodova ponovno upisuje ovaj kurs. Student koji je tokom trajanja semestra ostvario 40 i više bodova pristupa usmenom završnom ispitu; ovaj ispit sastoji se iz diskusije zadataka s parcijalnih ispita, domaćih zadaća i odgovora na jednostavna pitanja koja se odnose na teme kursa. Usmeni završni ispit donosi maksimalno 40 bodova. Da bi postigao pozitivnu završnu ocjenu, student na ovom ispitu mora ostvariti minimalno 20 bodova. Student koji ne ostvari ovaj minimum pristupa usmenom dijelu popravnog ispita. Student koji je tokom trajanja semestra ostvario 20 i više bodova, a manje od 40 bodova, pristupa popravnom ispitu. Popravni ispit struktuiran je na slijedeći način: - pismeni dio koji je struktuiran na isti način kao i pismeni parcijalni ispit; u okviru ovog ispita student polaže zadatke iz tema za koje nije postigao prolaznu ocjenu (10 i više bodova) polažući parcijalne pismene ispite, - usmeni dio koji je struktuiran na isti način kao usmeni dio završnog ispita. Usmenom dijelu popravnog ispita može pristupiti student koji je nakon polaganja pismenog dijela popravnog ispita uspio stvariti ukupan skor od 40 i više bodova; ovaj skor sastoji se od bodova ostvarenih kroz: prisustvo nastavi, izradu domaćih zadaća, polaganje parcijalnih sipita i polaganje pismenog dijela popravnog ispita. Usmeni popravni ispit donosi maksimalno 40 bodova. Da bi postigao pozitivnu završnu ocjenu student na ovom ispitu mora ostvariti minimalno 20 bodova. Student koji ne ostvari ovaj minimum ponovno upisuje ovaj kurs. |
|
Napomene |
|
Prilikom polaganja pismenog ispita, student može koristiti od strane nastavnika pripremljenu listu formula koje mogu biti od koristi prilikom rješavanja zadataka. Nije dozvoljeno korištenje drugih bilješki, knjiga, mobilnih telefona niti drugih elektronskih pomagala, osim džepnog elektronskog kalkulatora. Zadaci koje student treba riješiti na ispitu su istog tipa kao oni rješavani tokom izvođenja predavanja i tutorijala. |