Odbrana magistarskog rada "Autonomno praćenje pri podužnom kretanju vozila upotrebom vještačkih neuronskih mreža."

<font size="2">U petak, 07.07.2006. godine na Elektrotehničkom fakultetu je odbranjen magistarski rad <span style="font-weight: bold;">Adnana Tahirovića</span>, dipl.el.ing, sa temom "Autonomno praćenje pri podužnom kretanju vozila upotrebom vještačkih neuronskih mreža.", kod mentora Prof. dr. Zikrije Avdagića. </font>

<font size="2"><br></font>

<font size="2"><span style="font-weight: bold;">Sažetak rada: </span>U radu je dat prikaz podobnosti klasičnih algoritama za slijeđenje pri podužnom kretanju vozila. Podobnost korištenja ovih algoritama je pokazana uz korištenje njihovih simulacionih modela gdje je bio neophodan&nbsp; izbor parametara algoritama za autonomno slijeđenje pri podužnom kretanju vozila, a u odnosu na postavljene zahtjeve na sistem vozila u koloni. Podobnost izabranih parmatera je provjerena na simulacionom modelu sistema vozila u koloni. Zatim je izvršena analiza&nbsp; mogućnosti korištenja vještačkih neuronskih mreža za autonomno sijeđenje pri podužnom kretanju vozila i dobiveni su&nbsp; odgovarajući rezultati. Nastavak slijedi sa prikazom mogućnosti&nbsp; korištenja svih klasičnih algoritama u generiranju različitih stilova praćenja. Ovo je urađeno pretraživanjem prostora vrijednosti parametara datih algoritama koji su davali odgovarajuće odzive u odnosu na unaprijed zadanu kriterijalnu funkciju koja sadrži grešku u odnosu na odgovarajući stil praćenja. Takođe, dobijen je i rezultat vezan za korištenje neuronskih mreža u podešavanju komfora vozača pri podužnom praćenju referentnog vozila. Došlo se do zaključka da postoji opravdanost za upotrebu&nbsp; neuronskih mreža za podužno praćenje vozila u koloni, a što je i glavna motivacija za upotrebu&nbsp; neuronskih mreža u identifikaciji bilo kojeg stila praćenja. Ova identifikacija se može bazirati i na podacima prikupljenim iz stvarne vožnje. Odavde proizilazi da algoritam na bazi neuronskih mreža ima prednosti ispred ostalih prikazanih algoritama u situacijama kada je ugodnost pri vožnji bitan parametar. <br><br>Kolegi želimo puno sreće u budućem radu i čestitamo mu sticanje zvanja Magistra elekrotehničkih nauka. <br></font>

<font size="2" style="font-style: italic;">ICT Team</font>

© University of Sarajevo - Faculty of Electrical Engineering Sarajevo
Faculty of Electrical Engineering Sarajevo, Zmaja od Bosne bb, Kampus Univerziteta u Sarajevu, BA-71000 Sarajevo
Tel: ++387 33 250 700; Fax: ++387 33 250 725; Email: etf@etf.unsa.ba